Soovitusi iluteenindusettevõttele kriisiperioodiks!


1. STOPP!
Enam ei ole aega oodata ja vaadata, mis saab. Ettevõtte juhina on teil kaelas kohustused, teil on vastutus oma töötajate, klientide ja partnerite ees. Kuigi pole tulnud konkreetseid juhiseid EV Valitsuse poolt, kuidas antud valdkonna ettevõtted peaksid tegutsema, soovitame teil tänase seisuga võtta aeg maha vähemalt märtsikuu lõpuni.

2. Kutsuge kiiremas korras kokku kriisikoosolek ja arutage tekkinud olukorda oma töötajatega, kelle tulevikku see kõige enam ka puudutab. Kõik näevad asju oma nurga alt, tervikpilt olukorrast moodustus erinevaid vaatenurki liites.

3. Teavitage tekkinud olukorrast ka neid töötajaid, kel puudub ligipääs olulisele infole – võõrkeelne tööjõud ja inimesed, kel puudub sotsiaalmeedia või arvuti kasutamise võimalus.

4. Soovitame kõik iluteenindusasutused salongid sulgeda, et vältida teie personali ja klientide ning nende lähedaste nakatumist. Tuletame meelde, et kriis ja karantiin on ajutised nähtused. Oluline on karantiini lõppedes olla terve ja valmis uuesti täisvõimsusel tegutsema. Salongi sulgemine täna on ka püsikulude kärpimise seisukohalt ainuõige otsus.

5. Kulud kontrolli alla! Üks põhjus salongi sulgemiseks on lisaks oma personali ning klientide tervisest hoolimisele lisaks ka üha suurenevad püsikulud ja väheneavad tulud. Majanduslikus mõttes kaotab salongi lahtihoidmine kriisiolukorras igasuguse mõtte. Vaadake üe kõik töö- ja rendilepingud, mis moodustavad igakuise kulubaasi. Lisaks pidage läbirääkimisi hulgimüüjatega võimalikult paindlike tingimuste saavutamiseks- pikendatud makseaeg, maksegraafik, tooted realisatsiooni, lisasoodustused, kaubatagastus jne. Tehke oma partneritele konkreetsed pakkumised.

6. Teavitage võimalikult varakult oma kriisiotsustest ka oma koostööpartnreid.
Nii saavad ka teised teha kiiresti oma plaanides ja tegevustes ümberkorraldusi. Tihti mõjutavad ühe ettevõtte otsused mitmete teiste ettevõtete tööd, kiirelt reageerimine ja info jagamine,aitab ka neil kanda väiksemaid kahjusid ning teha oma plaanides muudatusi.

7. Informeerige oma kliendibaasi tekkinud olukorrast esimesel võimalusel, tehes seda selgelt ja ilma paanikat tekitamata. Tühistatud broneeringute asemele pakkuge kindlasti kliendile KOHE uusi aegu karantiini järgsele ajale.

8. Kasutage kriisiaega oma turundustegevuse edendamiseks. Alustage kodulehest ja sotsiaalmeediast. Oluline on olla kliendi jaoks ka kriisi ajal pildis ja edastada pidevalt nii mainekujunduslikku sisu kui teha tulevikku suunatud kampaaniaid. Jätkuma peaks ka aktiivne kliendisuhtlus. Saatke igal nädalal uudismeile ja infokirju, millest võiks kliendil kasu olla või millega loote lisaväärtust. Kriisi tõttu on inimesed on hetkel säästureziimil, mistõttu ignoreeritakse müügipakkumisi jareklaamsõnumeid. Hoidke oma infokirjad müügivabad ja peitke oma pakkumine lingi alla, mida saate lihtsalt kirjale lisada.

9. Tehke kliendikaartide ja protseduuride ettemüüki kevad-suvisesse perioodi. Just praegu on ideaalne aeg teha eripakkumisi koolilõpetajatele, suvistele pruutidele ning rannavormi ihalejatele. NB! Teenuste ettemüük olgu erisoodustusega kliendi usalduse eest!

10. Toodete kontaktivaba kaasamüük! Kombineerige kokku hooldustoodete paketid kodusteks iluprotseduurideks. Erinevaid vajadusi arvestades loodud tootekomplektid aitaksid kriisiajal pisut raha teenida,et laojäägist vabaneda. Teiseks hoiab see jõus vahetut suhtlust kliendiga ning näitab teie hoolimist.

11. Postitage juhiseid kuidas kodus ise iluprotseduure teha. Ideaalne müügitoetuseks ning sisuloomeks. Luba kliendile oma uudiskirjas iga nädal mõni nipp, soovitus või õppevideo link saata. Nii hoiad sidet kliendiga ja pakud lisaväärtust. Tee postitusteks vajalike materjalide osas koostööd maaletoojaga.

12. Kaasake kliendid oma turundustegevusse! Kogu klientidelt tagasisidet ja postita nende kogemusi piltide ja videode näol oma lehele/keskkonda. Täna kliente katsetamast ja jagamast, premeeri iga nädal kedagi kingitusega. Näiteks kedagi, kelle pilt/video sai sotsiaalmeedias enim tähelepanu.

13. Muutke fookust! Olulisel kohal olgu inimesed salongis, kes teie iluteenuste taga seisavad. Iga päev tutvustage kedagi oma personalist. Näidake nii inimesi kui kirjutage nende unistustest, hobidest, mida tehakse tööväliselt. Näidake oma ettevõtet kui perekonda, teie ühiseid väärtusi ja tegevusi. Postitage sisu, mille eesmärk poleks kliendile midagi müüa.

14. Salongides tegutsevad iluteenindajad on tihti FIE-d, kelle olukord praegusel hetkel on kõige kriitilisem. Kui vähegi võimalik ärge lõpetage lepinguid päevapealt vaid pakkuge teise sisuga või vähendatud mahus jooksvaid töid- sotsiaalmeedia haldamine, e-poe postipakkide komplekteerimine ja postitamine, suhtlus varustajatega, arvete haldus, kodulehe haldustööd, kliendibaasi korrastamine ja meilihaldus. Kindlasti on neid kellele ka see ajutine väiksem sissetulek eluks oluline on. Kui saate seda salongi omanikuna vähegi võimaldada, palun tehke see ettepanek oma töötajatele. Nii hoiate ära nende suundumise mustale turule ja teenuste pakkumise selleks mittesobivates kodustes tingimustes.

15. Google Ads ja toetatud sotsiaalmeedia sisu. 2020.aastal määrab pildisolek palju. Kui kriisi ajal turundustegevust ja pildisolekut rahaliselt väga toetada pole võimalik, siis tehke seda kohe kriisi lõppedes. Google Adsi saab suunata erinevatele lehtedele netis, kus teie klient aega veedab. Sotsiaalmeedias (FB, Instagram) saab reklaami kuvada teile sobiva ajaperioodi jooksul valitud piirkonnas õigele sihtrühmale. Hea moodus on osta eetrit ka youtube’i videode vahele ning määrata auditooriumiks kohalik vaataja.

16. Looge oma youtube kanal, kuhu saate üles laadida laed üles oma videomaterjali, projektid, kus olete osalenud, tooteesitlused ja klientide videod. Jälgige ise ja kutsuge üles oma kliente teie tegevust jälgima.

17. Kasutage ära Instagrami võimalusi. Loe interneti artiklitest lisa Instagrami algoritmide ja soovituslike # siltide kohta, et sinu postitus võimalikult paljudele nähtav oleks. Lae alla erinevaid tasuta rakendusi parima pildi ja videomaterjali loomiseks. Looge sisu koostöös klientide ja arvamusliidritega, kes kujundavad nii teie ettevõtte mainet, tõstavad usaldusväärsust ning oleksid omaltpoolt valmis teie sisu ka ise jagama.

18. Kuna rasked ajad on kõigil iluteenindajatel ja loomeinimestel tehke rohkem koostööd! Postitage ühiseid full fashion projekte oma töö, toodete, oskuste tutvustamiseks. Nii suurendate kõik oma auditooriumit ja jõuate uute klientideni. Lisaks näitate sellega, oma ideede lennukust ja oskuste taset.

19. Osalege karantiinis olles tasuta webinaridel, et saada oma turundustegevuses, keeleoskuses või töö osas paremaks. Kaasake sellisesse iseseisvasse täiendõppesse ka oma töötajad.

20. Vältige kriisikampaaniaid ja libastumisi sõnastuses! Tasuta teenus ja kriisisoodustused kriisi ajal nii sõnastatuna on suur EI! Hoiduge kasutamast sõnumeid “me hoolime” või “teeme head”, kui sellele järgneb müügipakkumine. Iluteenuste, kosmeetika ja toidulisandite kohta on keelatud oma reklaamlausetes öelda, et tegu tervist tagava, viirust eemalehoidva, tervendava, raviva või koroona vastu võitlemisel abiks oleva toote/ teenusega.

21. Täna oma varustajad ja koostööpartnereid, kelle vastutulekust sõltub salongi lähiaja kriisiga toimetulek ja saatus. Pikendatud makseaeg ja tagastatud kaup vähendab ka nende prognoositud tulusid, millega nad olid arvestnud,ets aavad opereerida. Seega on oluline hoida oma kliendisuhteid eelkõige nende ettevõtetega ja olla tänulik neile, kes sulle vastu tulevad ses kõigi jaoks raskes olukorras. Kasuta selleks lilli, komme, firmameeneid, isetehtud asju, salongi või ettevõtte töötajate personaalse tänu ja pöördumisega ühispilti. NB! Oluline, et tänumeene võimaldaks kontaktivaba üleandmist.

22. Ärge andke kriisi ajal suuri ebareaalseid lubadusi või tehke enda huve pikemas plaanis oluliselt kahjustavaid kokkuleppeid! Eriti juhul kui olete võlgu. Koostage maksegraafik ja hajutage maksekohustus võimalikult pika ajaperioodi peale. Ärge kaduge ära ja ignoreerige partneri kirju, kõnesid ja meeldetuletusi. Oluline on säilitada aus ja avameelne suhtlus ning näidata üles soovi asjad korda saada. Nii tullakse teile vastu ka järgmisel korral ja ettevõtte usaldusväärsus säilib.

23. Ärge süüdistage tekkinud olukorras kedagi ega võtke järske seisukohti nende suhtes, kellega teie väärtushinnangud või hoiakud ei ühti. Krisiis oleme me kõik kannatajad ja ilmselt pole sektorit ega ka inimest, keda see ei puudutaks. Süüdlase asemel otsige oma avalikes postitustes mõttekaaslasi, kutsuge üles leidma üheskoos alternatiive või lahendusi, looge mõne probleemi tarbeks eraldi grupp, küsige avalikkuse arvamust.

24. Suhelge oma konkurentidega! On ideaalne aeg seljad kokku panna ja ühiselt sektori ellujäämise nimel võidelda. Hoidke end kursis, mida ja kuidas konkurendid kriisiolukorras teevad, suhelge alaliitudega, jälgige Terviseameti ettekirjutusi ning EV Valitsuse kriisiga seonduvaid otsuseid.

25. Liituge eriala liitude poolt koostatud ühisavaldusega EV valitsusele. Avalduse leiate Eesti Kosmeetikute Liidu ja Juuksurite Ühenduse ning Ilumessi Facebooki lehtedelt.
Kui karantiin läbi ja aeg uuesti tegutsema hakata…

26. Raskes olukorras aitavad teil oma õiguste eest seista Eesti Juristide Liidu tasuta õigusabi keskkond juristaitab.ee.
Olge kaitstud!

27. Lisaks on iluteenindajal kelle on laps, võimalik jätta kirjalikul palvel edasi koolisöögile, saada kohalikult omavalitsuselt ajutist toimetulekutoetust ning maksepikendust pangalaenule, mis on ära kadunud sissetuleku juures pere kus tegu võis olla ainsa või arvstatava sissetulekuga, hetkel oluline kokkuhoid!

Olete oodatud Ilumessile saama uusi kontakte ja looma uusi koostöövorme, teavitama inimesi, et olete olemas ja kasutama ära selle turunduskanali kõiki võimalusi! Ilumessi toimumisega seonduvad muudatused ja eritingimused pikaajalistele klientidele, tänu kellele oleme tegutsenud kohalikul turul pikka aega ja loonud kestva ilumessi traditsiooni, saadame laiali meilitsi. Huvist osalemise vastu palume teada anda allolevatel kontaktidel.

Olge hoitud, säilitage positiivsus ja püsige terved! Uute kohtumisteni!

Katrin Pihela
Ilumessi projektijuht katrin@fair.ee