Üritus on lõppenud, kuid töö ei ole veel lõppenud. On üks oluline punkt, mida peaksite teadma sündmusejärgse küsitluse kohta.
Osalejatelt tagasiside kogumine üritusjärgse küsitlusega on värav väärtuslikele teadmistele, mis aitavad teil oma järgmisest üritusest kõige rohkem kasu saada. Kõik üritustööstuses kasutavad tagasisidet, et koguda andmeid ja saada osalejatelt ja/või sponsoritelt vastuseid enne või pärast üritust.
Ühiskonna digitaliseerimine on viinud tagasiside täiesti uuele tasemele ja klientide rahulolu on sageli näitaja, mis näitab, kas üritust peetakse edukaks. HubSpot'i viidatud uuringus öeldakse, et näiteks 90% virtuaalsete ürituste korraldajatest tugineb osalejate, sponsorite ja ürituste korraldajate rahulolu hindamiseks ürituse järgsele küsitlusele.
Üritusejärgne küsitlus on sisuliselt turundusjärgne, eriti kui on vaja mõista, mis töötas ja mis mitte.
Küsitlused üritustel on kasulik vahend väärtusliku tagasiside kogumiseks üritusel osalejatelt. Neid võib jagada kolme liiki:
Nagu eespool kirjutasime, on küsitluse peamine eesmärk tagasiside saamine. Siiski ei tohiks loota, et kõik külastajad kiidavad üritust ennast. Nagu kood, on ka üritustel alati asju, mida parandada.
Keskmiselt on inimene valmis kulutama umbes viis minutit veebiküsitluse täitmisele. Üle 15 minuti kestev küsitlus on teie jaoks suure tõenäosusega väärtuslike andmete saamise seisukohalt kasutu, sest inimesed väsivad ja vastavad mõtlematult küsimustele või jätavad küsitluse üldse lõpetamata. Seepärast on oluline esitada sisukaid küsimusi, ilma et küsitlust liiga paljude küsimustega üle koormata.
Peate eelnevalt otsustama, mida täpselt soovite küsitlusest saada. Millised KPId on teie jaoks konkreetselt olulised ja kui palju vastuseid vajate, et andmed oleksid asjakohased.
Lühike (mitte rohkem kui 10 küsimust) ja huvitav küsitlus on suurepärane viis maksimeerida vastajate kaasatust. Tõhusad küsitlused kasutavad jah/ei-küsimuste, valikvastustega küsimuste ja avatud küsimuste kombinatsiooni. See tähendab, et küsitluse ülesehitus peaks andma ürituse korraldajatele selge ülevaate selle vastaja kogemusest, nimelt sellest, mis töötas ja mis mitte.
Samuti on oluline teavitada osalejaid eelnevalt sellest, et neil palutakse ürituse teatud etapis vastata küsitlusele. Võimalikud vastajad peaksid olema teadlikud, et nende esitatud andmed on väga olulised ja aitavad parandada tööprotsesse.
Küsitluse võimalikult kasutajasõbralikuks muutmine on vaid esimene samm. Küsitlus peaks olema sisukas ja mitte liiga keeruline, eriti kui sihtrühm on mitmekesine ja koosneb osalejatest (kelle hulka võivad kuuluda ka juhid), sponsoritest ja ürituse vabatahtlikest.
Oleme koostanud nimekirja 12 küsimusest, mis aitavad teil koostada üritusejärgset küsitlust.
1. Kui rahul olete selle üritusega?
Igas üritusjärgses küsitluses peate selgeks tegema, kas vastajatele meeldis üritus või mitte. See küsimus võib olla avatud või võite anda vastajatele mitu vastust, mille vahel valida.
2. Mis teile ürituse juures kõige rohkem meeldis?
Seda küsimust on vaja selleks, et mõista, milliseid ürituse elemente tuleks tulevikus korrata.
3. Mis teile ürituse juures kõige rohkem ei meeldinud.
Teie ürituse nõrkade külgede tundmine aitab vältida sarnaseid vigu tulevikus ja võimaldab tulevase ürituse külastajatele võimalikult positiivset muljet jätta.
4. Kui tõenäoliselt osalete tulevikus meie üritustel?
Paluge vastajatel hinnata, kui tõenäoline on nende kordaminek. See on väga oluline küsimus, sest sellest saate teada, kui tõhusalt te üritust reklaamisite ja oma lubadusi täitsite. Kui üritusel osalejad on oma kogemusega rahul, tulevad nad tavaliselt uuesti.
5. Kas ürituse platvormil oli lihtne navigeerida?
See küsimus on eriti kasulik, kui korraldate hübriid- või virtuaalset üritust. Kuna ürituse platvorm mõjutab otseselt seda, kuidas osalejad kogevad ürituse sisu, on oluline teada, et nad saavad hõlpsasti ligi ja osalevad selles, mille eest nad maksid. Kui külalistel on keeruline platvormil navigeerida, on tõenäoline, et neil on üldine kogemus kehv.
6. Kas teil tekkis ürituse ajal mingeid probleeme?
Olenemata sellest, kas korraldate virtuaalset, hübriidset või füüsilist üritust, on kasulik teada, kas osalejatel tekkis ürituse ajal mingeid probleeme. See küsimus aitab teil mõista teie ürituse platvormi või tehnoloogia nõrkusi.
7. Kuidas hindate ürituse võrgustikuvõimalusi?
Võrgustikutöö on sageli peamine põhjus, miks keegi üldse üritusel osaleb. Kui küsite seda küsimust vastajatelt, saate kindlaks teha, kas nad on pakutavate võimalustega rahul.
8. Kui lõbus oli üritus skaalal 1-10?
Põnev sisu ei aita mitte ainult hoida tähelepanu, vaid mõjutab suurel määral ka külastajate rahulolu üritusega. See küsimus aitab teil kindlaks teha, kas tegevused, sisu või külalisesinejad olid publiku kaasamisel tõhusad. Tulevikus saate tulevastel üritustel vajalikke punkte korrigeerida.
9. Kuidas hindate ürituse kestust ajaliselt?
Kellelegi ei meeldi väga pikk üritus. Väga oluline on leida tasakaal sisu, arutelu ja külaliste osalemise vahel. Ja teie publiku vastused aitavad teil seda kõige paremini leida.
10. Kui rahul olete ürituse platvormiga?
Ürituse platvorm on virtuaalse ürituse keskmisena kriitilise tähtsusega. Kui publik leiab, et platvorm on keeruline, ebatäielik või ei tasu end ära, peate võib-olla oma ürituse tehnoloogia ümber mõtlema ja leidma veenvama alternatiivi.
11. Kas üritus vastas teie ootustele? Kui mitte, siis miks?
See avatud küsimus võimaldab vastajatel väljendada oma pettumust või vastupidi, kiita teie üritust. Veelgi enam, see annab teile võimaluse näha, kas teie üritus vastas osalejate ootustele või peate oma turundusstrateegia uuesti läbi mõtlema.
12. Kuidas te sellest üritusest kuulsite?
See küsimus on otseselt seotud teie ürituse reklaamimise taktikaga ja saadud vastused võivad mõjutada turundusstrateegiat tulevikus. Paluge vastajatel märkida, kust nad esimest korda teie üritusest kuulsid, ja analüüsige nende vastuseid. Nii saate teada, milline turunduskanal oli teie sihtrühmani jõudmisel kõige tõhusam.
Üks virtuaalse ürituse suur eelis on võimalus koguda reaalajas osalejate andmeid (näiteks osalemise tase või hüppemäär). Oluline on meeles pidada, et need küsimused tuleb esitada siis, kui üritus on veel värskelt meeles, sest vastasel juhul ei pruugi vastused anda vajalikku teavet.
Tagasiside saamine üritusel osalejatelt on alati olnud hindamisprotsessi lahutamatu osa. Kuna virtuaalsed ja hübriidüritused hakkasid asendama füüsilisi üritusi, ei oodatud ürituse platvormilt mitte ainult ürituste korraldamist ja läbiviimist, vaid ka andmete ja tulemusnäitajate kogumist, et parandada tulevasi üritusi.
OnlineExpo platvorm võimaldab luua ja läbi viia küsitlusi suure tõhususega, kogudes vastajatelt täpselt neid andmeid, mida konkreetse ürituse korraldaja vajab.
Soovite korraldada tõhusaid üritusjärgseid küsitlusi? Lepige kokku OnlineExpo funktsioonide demo juba täna, et rohkem teada saada. Onlineexpo platvormil saad korraldada ja pidada igasuguse keerukusega veebi- ja hübriidüritusi!
Soovitame lugeda ka järgmist:
Veebipõhise ürituse tõhususe hindamine
Lisateave veebiürituste platvormi OnlineExpo võimaluste kohta